08 september 2007

PSP X2

Igår kastade jag mig över till Corel och köpte deras nya PSP X2 (alltså psp 12 :o) för 71 dollar... Jag laddade ner det och installerade det men tror ni att det funkade på min s***-dator?? Nope, händer inget när man startar, det fastnar på inloggningsbilden bara. Sen strulade min dator hela eftermiddagen och jag kunde inte ens komma åt utforskaren eller kontrolpanelen. Jag fick ett tips om att det kanske var ett virus så jag scannade men ingenting fanns där. Till slut efter flera timmar felsökande så testade vi att avinstallera Pando och vips så funkade min utforskare igen. PSP X2 däremot var lika dött som tidigare. Jag installerade, avinstallerade, testade att ladda ner det på nytt efter alla konstens regler men inget hjälpte.... Så imorse testade jag att lägga in det på Peters Vista-dator och det funkar helt och hållet utan problem. Det är snyggt, snabbt och jag är hur avundsjuk som helst. Så han har fått ett PSP X2 för 500 kr till sin dator. Själv har jag plåstrat om min sår genom att köpa mig ett guldmedlemskap för ett år på digishoptalk för 25 dollar....

Idag ska jag ut och shoppa inför Willes kalas. Det ska bli jättetrevligt. Synd bara att mamma inte är i Sverige och kan vara med....

Gratulera gärna Wille på hans 9-årsdag imorgon den 9/9: william@olivedal.com

2 kommentarer:

Mindi sa...

Så irriternade... ungefär lika irriterande som mitt betalkort som inte fugerade i går. ;)

Kramis
M I N D I

Anonym sa...

Neeeeej vad surt!!! :(
Men du.. läge att köpa ny dator och lägga in nytt operativsystem?! *blink blink*

Kram!