02 september 2007

Tjejsnack v. 35

Musik

Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
Jag gillar musik som får mig att känna något, musik som gör mig glad, musik som gör mig lugn. Jag gillar rock, pop, klassiskt, funk.

Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?
Jag lyssnade på synth och punk. Jag älskade Boy George och Culture Club när jag var 14. Adam Ant var en annan stor favorit. När jag blev något äldre upptäckte jag The Cure och Sex Pistols :)

Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
Jag har otroligt svårt för dansbandsmusik, den väcker inga känslor förutom avsmak hos mig.

Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.
Jag har sett bl.a. Madonna, Michael Jackson, U2, Crash Test Dumies-

Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?
Jag har haft flera stycken, men det är inget jag samlar på.

http://mlilja.net/tjejsnack

Inga kommentarer: