11 maj 2007

Rätt låtar till final?

Tjaa...Jag vet inte. Några av mina favoriter gick inte vidare. Jag gillar Island, men jag tycker att Eirikur gjorde ett platt framträdande på scen, det kändes inte som han nådde ända in i tv-rutan och jag hade förväntat mig ett kraftfullare framträdande. Han fick ingen röst av mig.

Det var synd att inte Östterrike gick vidare, det hade varit roligt. Jag saknar även Schweiz i finalen men DJ Bobo kändes lite som Eirikur från Island, som om han inte nådde ända fram.

Däremot var det kul att Vitryssland gick till final även om låten är lite plastig, jag gillade deras show. Serbiens låt var hur vacker som helst och Luuks kommentarer om lesbisk kampsång var rätt kul... I hela taget är Luuk verkligen en enorm behållning att lyssna på.

Jag gillar balkan-balladerna, men jag föll inte för Sloveniens i år och inte heller Makedoniens låt men jag tycker dock att den var bättre på scen än i videon så det kanske är en sån som växer :) Moldavien däremot förvånade mig lite, låten var väl ok, men jag var nog inte så odelat förtjust i scenkläderna, eller ska vi säga brist på scenkläder *s*? Ungern var bra, en mjuk och bluesig låt som tilltalade mig. Georgiens madonna-pastich på "Ray of Light" tycker jag också växte.

Jag är grymt svag för Tjeckien, jag antar att det bottnar i att jag som tonåring tillbringade ett par månader i Prag, musiken för mig direkt dit och jag blir nostagisk. Hans "pilsner urquell"-röst låter ordentligt sliten men den väcker nåt inom mig :))

Inga kommentarer: