15 mars 2008

Vackert...

Nämen vilket väder vi har idag! Det är alldeles ljust och vackert ute och jag känner mig nästan lite hänförd efter allt regnande som det har varit på sistone!! Idag ska jag bara njuta! Jag ska ladda batterierna i kameran och ge mig ut och frossa i fotografering :) Peter var lite sugen på att plocka ut trädgårdsmöblerna men han bestämde sig för att vänta tills vi kommer hem från semestern. Jag längtar efter att få plantera blommor och det kliar i fingrarna efter att få "get down and dirty" i lite jord :))

Vi ska gå på turmässan idag, Neda jobbar där och hon brukar alltid kunna fixa biljetter åt oss ;) Jag tror att det kommer att finnas massor med spännande och roliga montrar att gå runt bland. Jag är som vanligt alltid sugen på greklandsmontrarna men jag tror att det kommer att finnas massor med kul att se.

Nu kom det precis ett vrål från nedervåningen. Mina söner konstaterade att klockan är nio och då kommer ju AVATAR på lördagar, världens bästa serie i sönernas tyckte :))

Saxat från Nickoloeum:
"Avatar handlar om den tolvåriga pojken Aang som försöker skapa balans mellan världens fyra element; vatten, jord, luft och eld. De olika elementen har varsin ledare och de kallar sig för: vattenbändare, jordbändare, luftbändare och eldbändare. För 100 år sedan startade eldmästaren en strid mot vatten-, jord- och luftmästaren. Avatar är den enda personen som kan stoppa eldmästaren för att få tillbaka balansen i världen. Problemet är att Avatar bara är en liten tolvårig pojke som heter Aang. I denna spännande serie får du följa med Aagn och hans vänner när de försöker skapa balans mellan elementen för att rädda världen."

På torsdag åker vi till mamma och Josef. Det ska bli så roligt att åka iväg. Jag ska fixa mina naglar, gå till frissan, kanske få en massage och shoppa som en galning. Visst låter det som en härlig vecka :)) Innan vi åker ska försöka hinna till Floda Lada och mäta fönster och bord. Mamma tänkte sy gardiner och dukar till bröllopet. Hon ska även fixa blommorna och övriga dekorationer.

Nu ska jag äta min frukost i sängen och titta på andra avsnittet av "Predikanten". Det har legat hur länge som helst men nu ska det äntligen bli av.

Ha en bra dag!

/Susie

1 kommentar:

Peter sa...

Med tanke på all snö som fallit var det tur att vi väntade med trädgårdsmöblerna.