19 april 2009

Härlig helg

Det är alltid så skönt när fredagen infaller. Det är alltid skönt att få lite tid med familjen och umgås med vänner. Den här helgen har varit tiktigt fullbokad. I fredags var fam Z med barn här. Jag hade förberett grillspett med kyckling och grönsaker som vi grillade och så hade jag gjort klyftpotatis i ugn med grönsaker till. Vi satt och pratade hela kvällen. Jag har köpt en likör i Tyskland som heter "Sour Apple" och den är bara så mumsig. Den smakar precis som namnet säger sura äpplen och eftersom jag i normala fall inte tål äpplen passar jag på att få känna smaken av gröna äpplem när jag kan *S*.



Igår var vi hemma hos P & H och hade en helt underbar eftermiddag. Solen låg på ordentligt på deras baksida och jag var relativt lättklädd, kjol och topp med korta ärmar och i övrigt barbent så trots den varma solen så frös jag ordentligt emellanåt. Det kanske var lite överkurs att vara så lättklädd *s*. Men jag fick låna en fleecejacka och en filt så jag var ordentligt inlindad där ett tag. Vi hade jättemysigt. Barnen var helt vilda, de lekte tillsammans med alla grannbarnen, hoppade studsmatta och jagade varandra i trädgården. Precis som hemma :)


Idag ska William spela träningsmatch och Peter ska vara med och döma. Han dömde fotboll för en massa år sedan men slutade efter en olycklig incident på fotbollsplanen när en spelare knockade honom efter vad han tyckte vad en feldömning. Den spelaren blev avstängd och skadeståndsskyldig mot Peter men P kände sig aldrig riktigt bekväm på planen efter det så han slutade något år efteråt. Nu har han dömt lite på barn- och ungdomsnivå igen och han tycker att det är jätteroligt, så jag är glad för hans skull att det fungerar bra.


Båda barnen har kompisar som kommer över idag och jag ska förbereda en kalkon inför dagens middag med fam K. Jag tänkte även passa på att få med våra vänner som kommer hit på middag idag att vi ska åka till Stenkullen och gå vitsippepromenaden. Vi gjorde det förra året och det var så vackert. Det fanns vitsippor så långt ögat kunde nå.


Nu ska jag fixa lite the.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: