11 maj 2009

Trasig disk eller vissa dagar tar man helt enkelt fel skor...

Igår la en av mina hårddiskar helt enkelt bara av. Den tvärdog och det hjälpte inte vad vi än gjorde för att få igång. Icke sa nicke. Den var helt död. Peter felsökte och konstaterade att det var fel på elaggregatet. Jag letade runt lite på nätet och kunde konstatera att det inte var ett alldeles okänt fel på Western digital-diskarna. En av våra grannar erbjöd oss att låna sin sata-dockningsstation och idag när vi kom hem från jobbet kunde vi äntligen testa - och tack och lov - det fungerade. Så nu flyttar jag över filer :) Tack, tack, tack :))

Imorse när jag gick till jobbet så hade jag någonstans i bakhuvudet att jag skulle ha skolklasser på föreläsning den här veckan men efter en snabbkoll i min kalender på webben kunde jag konstatera att det inte var förrän på fredag. Så jag valde kläder - och skor utifrån dagens agenda. Skorna är jättefina - och högklackade - och lämpar sig för korta stunders gående och stående. När jag kom till jobbet så påminde min kollega mig om jag faktiskt hade en grupp med 22 elever kl 09.00... Som på något sätt trillat ur min kalender. Så det var bara att ställa sig upp och hålla föreläsning, och sen en föreläsning till och sen promenad genom stan för att hämta bilen, och sen _två_ varv i mataffären för att handla. Sen ett varv till biblioteket och ett till apoteket... Aj, aj, aj.. Vissa dagar önskar man helt enkelt att alltid låg ett par bekväma myspys-skor i bilen som man kan byta om till när jobbskorna ska av. Mina fötter har helt enkelt mått bättre...

Nu ska jag krypa ner i sängen med en god bok och sova bort det onda. Förhoppningsvis känns fötterna bra imorgon.

Natti natti

Inga kommentarer: