26 juli 2009

Semester

Äntligen...Efter en lång väntar har jag äntligen semester. I fyra härliga veckor ska jag vara ledig. Det ska bli så skönt. Peter har desvärre bara semester två av dessa fyra veckor men så blev det eftersom han bytte jobb i maj. Men jag klagar inte, för vi har haft två veckor tillsammans i år redan. En vecka i påskas när vi var i Polen och en vecka i juni när vi var i Belgien/Frankrike.

Killarna är nere hos mamma och de kommer inte hem förrän på onsdag. Vi kommer att mötas i Skåne, killarna kommer dit med mamma och Peter och jag kör ner på kvällen för att möta dom. Sen ska jag och mamma vara kvar, vi ska måla porslin på Önnestads folkhögskola på vår årliga porslinsmålningskurs :)) Det ska bli jättekul!


Mamma har hyrt ett hus i Marks kommun, och där ska hon semestra i två veckor. Tydligen ska huset ligga vackert beläget vid en sjö, så jag hoppas att vi får trevligt hos henne. Vi har planerat in en långhelg i Stockholm i mitten på augusti. Det ska också bli roligt. Vi håller som bäst på att planera allt vi ska göra. Skansen, Junibacken, Vasamuséet, Slottet mm.

Vi har som sagt varit hemma utan barn i snart två veckor och jag måste erkänna att det känns konstigt. Alla människor tycks tycka att det är så oerhört skönt att vara barnfri för den första kommentaren man möts av är "Gud, så skönt"... Själv är jag inte lika övertygad om förträffligheten i att vara utan sina barn och jag saknar dom enormt mycket, speciellt mycket gjorde jag det första veckan när alla tre var borta. Cassandra kom hem efter en vecka, men William och Samuel stannade kvar en vecka till hos mamma. Men jag pratar mycket med dom i telefon. William ringde förut och berättade att de har åkt motorkross, hoppat bungyjump och rullat ner för en backe inne i en gigantisk boll :)) De hade jättekul *s*, så det går knappast någon nöd på dom.

Nu ska sätta mig i soffan med en god bok och dricka ett glas vitt.

Kram S

2 kommentarer:

Karin sa...

Önskar dig och familjen en riktig skön semester!
Kram Karin (Rubin)

Unknown sa...

I wish you a nice time and you recovered well ... yes if the children are out of the house is quiet and empty ... and you missed it ....

Jag önskar er en trevlig tid och du återhämtat bra ... ja, om barnen är ut ur huset är tyst och tomt ... och du missade det ....