09 juli 2005

Åska


Idag kunde man läsa om åskväder i Onsala. Gissa vem som var där när himlen öppnade sig och det blixtrade åt alla håll?? Vi var hembjudna till Neda för att grilla cevapcice (hur det nu stavas) och hennes mamma hade förberett köttet i förväg. Vi plockade upp Z på vägen och begav ut till Onsala vid 16.00-tiden. Strax utanför Onsala började det att regna och blixtra och sedan blev det bara värre och värre. Barnen lekte och hade roligt i alla fall och Peter agerade grillmästare i regnet. Glöden tog sig rätt bra ändå men Peter var rätt blöt och sista stunden fick vi grilla på engångs-grill eftersom den vanliga slocknade...GOTT blev det och William ville bara ha mer.

Vi fick våra flybiljetter och nu är det bara en vecka kvar tills vi åker! Det ska bli så kul!! Jag längtar jättemycket!!

Imorgon ska vi till Kovikshamn och träffa kompisar, det ska bli kul. De har fått en liten bebis och jag måste givetvis passa på att handla lite babykläder innan vi åker.

Igår var vi på Lilla Tavernan med ett antal arbetskamrater. Det var jättemysigt, vi drack öl och pratade en lång stund. Nu ska jag lägga mig i ett bad och sedan väntar lite Buffy på tv:n. I senaste Vagabond hade de en läsvärd artikel om semester i Kroatien så den ska jag avnjuta i badet.

Sov sött.

Inga kommentarer: