11 mars 2007

Helt rätt

Jag kan börja med att konstatera att rätt låt vann. Dessutom förlorade rätt låt så jag har väl all anledning att vara nöjd. Ola Salo & co gjorde ett superbt framträdande och det ska bli spännande att se hur långt det håller i det "stora sammanhanget". Jag tycker att de hade den bästa låten och med ett bra framträdande och rätt energi så kanske de kan gå hela vägen. Men jag kan riktigt höra den norske kommentatorn Jostein "vadhannuheter" såga "The Ark" och anklaga de för fusk medan den finska kommentatorn Thomas "vadhannnuheter" kommer att höja dom till skyarna i SVT:s inför melodifestivalenprogram *s*.

Jag är även nöjd med Andreas Johnson andraplats. Han måste väl vara ganska kort, den mannen? Han blev intervjuad av en reporter på SVT och han såg att nå högst till bröstkorgen på reportern, men å andra sidan såg Måns också rätt kort ut i förhållande till reportern så det kanske var han som var extremt lång? Men jag har i alla fall fått för mig att Andreas Johnson är rätt kort.

Sara och Anton var här och åt middag med oss igår, Thomas, Linnea och Elias var hemma pga att Linnea inte mådde bra. Det var lite synd att hela familjen inte kunde vara med...Men vi hade jättetrevligt ändå.

Vi var hos kusin B och tittade lite på baby Octavian, vårt senaste tillskott i släkten. Deras husrenovering går framåt men de har det inte lätt med en nyfödd baby och lilla Olivia som har massor med myror i kroppen. Vardagsrummet, deras sovrum och Olivias rum är så gott som helt klart, Ocativans rum skall tapetseras och hallen är spacklad och i köket är alla rör och all el förberedd för det nya köket som skall sättas in. Sedan återstår badrum, toaletter, hall och allrummet på tredje våningen men det viktigaste är nog att få klart köket. Nanda ska ta med sig småbarnen och åka till Ungern i ett par veckor så att kusin B kan få nya varmvattenberedaren på plats. Att vara utan vatten med en nyfödd bebis är ingen höjdare precis.

Efter besöket gick vi hem till oss och åt middag. Maten var jättegod, färsbiffar gratinerade med champinjoner och god sås. Till detta hade vi pasta, sallad och fårost. Mumsigt... Jag hade bakat Lottas goda cheesecake, men jag fick ruskigt ont i magen av den. Grädden, sockret och citronen var kanske inte en helt lyckad kombination för min mage....Aj, aj, aj....

I dag ska jag och Lottas träffas ett par timmar, luncha och shoppa lite. Jag vill gärna en sväng till IKEA och så måste jag köpa krukor och jord så jag kan så mina pelargonfrön. Det ska bli spännande att se hur jag lyckas med det. Det blir premiär! Jag har satt smultronplantor och petunior också och jag ska sätta penséer också tänkte jag. Vem vet, en karriär som trädgårdsmästare kanske vore något?

Inga kommentarer: