06 april 2007

Blåsigt

Igår och inatt har det blåst något otroligt. Det har svajat ordentligt i knutarna här. Idag är det lite bättre men det blåser fortfarande en hel del.

Idag ska vi till Sopot och bada, mamma ska visa oss en fin simhall och pojkarna är glada över att få åka och simma. Jag ska passa på att läsa lite, har ingen lust att visa upp min blå-gula rygg för omvärlden. Den värker inte längre och svullnaden har lagt sig men den ser verkligen överjävlig ut.

Just nu läser jag: "I döda språks sällsskap" av Ola Wikander (tror jag han hette, hinner inte kolla upp det nu) och det är egentligen Peter som läser den, men jag började smygläsa lite i den medan jag väntade på mamma när hon fick massage och så fastnade jag i den. Den handlar om uitdöda språk som inte talas längre, en mycket intressant bok. I boken beskrivs att ord som började med P ofta numera uttalas med F-ljud. T.ex Pisces (latinets fisk)- fisk.

Nu ska vi göra oss klara och sticka iväg i blåsten, som tur skiner solen, men det är ändå rätt kyligt ute.

Kram S

1 kommentar:

mintid sa...

Hej!

Hoppas påsken varit skön :)
Tittar in för att se hur du har det.

Kram