13 oktober 2007

Grejat

Idag har jag röjt ur våra garderober. Jag har rensat, burit, torkat och städat. Vikt och hängt, tvättat och packat... Alla vinterytterkläder är nu framplockade och upphängda. Alla våra sommarytterkläder är undanstuvade och uppburna på vinden. Det känns så skönt! Jag har tvättat jackor, vantar, mössor och halsdukar hela dagen. Medan jag har varit duktig inne har Peter och killarna rensat i garaget. Det blev verkligen hur bra som helst.

Jag passade på att rensa ut en massa gamla kläder som jag inte har använt på länge. Jag fyllde två stora säckar och 3 papperskassar med skor. Usch, vad man samlar på sig. Men det var verkligen skönt att få rensat. Jag insåg att varken jag eller killarna i huset har något direkt behov av nya ytterkläder däremot Cassandra behöver nog en ny jacka eller kappa i vinter. Vi andra har så vi klarar oss och lite till... Hon blir nog inte ledsen över att få shoppa lite nytt heller om jag känner min dotter rätt :)

Så idag är jag verkligen NÖJD!

Nu ska jag lägga mig och titta på film en stund innan läggdags.

kram

2 kommentarer:

Peter sa...

Ja, vi var helt fantastiska idag.

mintid sa...

Feng Shui...ja det är befriande.
Borde göra det lite oftare bara!
Det blir ju alltid så bra efteråt.