15 november 2007

Öppet hus

Idag var det öppet hus hos Samuel. Barnen hade bakat och förberett. De hade gjort en stor modell av skolan tillsammans med en pensionär som brukar hjälpa till med skolgården. Han hjälper framför allt till med att ordningsställa skolgården och fixa till den. Jätteroligt. Samuel var jätteaktiv och kunde inte vara stilla, han sprang omkring och busade med sina kompisar. Själv fastnade jag i ett långt samtal med en av hans klasskompisars mammor. Om drejning :) Hon har kurser i drejning och vi fastnade i diskussioner om kurser, brännugnar och sprängning. Samuels ena fröken gick precis förbi oss när vi pratade om att vi både brände hemma *s*. Först höjde hon på ögonbrynen men så trillade 50-öringen ner och hon skrattade gott istället. Mamman ska ha en kurs till våren och jag anmälde mig på stående fot. Hon pratade även om en teknik som heter "Ratio-bränning" som hon ev. skulle ha en kurs i. Jag vill, jag vill, jag vill!!

Wille och jag och åkte hem och förberedde middagen med Peter och Samuel åkte till simskolan. Med tanke på hur mycket Samuel gillar vatten (eller rättare sagt lite) och hur "villig" han är med att lära sig simma kommer vi att få åka till simskolan med honom tills han tar studenten... Förhoppningsvis lär han sig simma innan han flyttar hemifrån.

Nu ska jag digiscrappa en stund, sedan är det läggdags.

Imorgon fyller min älskade dotter 17 år!! Stort grattis i förskott!!



Kram

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Oj har du en 17 åring! Mian 2 äldsta fyller 18 nästa helg. Märkligt när jag abar är 28 ;) Kram