01 november 2007

Tjejsnack v. 43

Miljö

Ämnet kommer från Jenny

Är det viktigt att man gör något aktivt för att förbättra för miljön?
Absolut... Jag tror det handlar om att alla måste göra något, små steg är viktiga.

När du handlar mat, väljer du då kravmärkta varor framför de som inte är det?
Jag försöker, men det beror på vad jag ska ha och vad det är för pris.

Väljer du att åka kollektivt om det finns möjlighet till det dit du ska?
Nej, jag åker oftast bil, men det beror på att jag har lång resväg till jobbet och det skulle ta mig otroligt lång tid att resa kollektivt.

Vad väljer du helst, nyproducerat eller second hand?
Det beror på vad det är. Men jag köper nog gärna nytt.

Kan du ge något tips på vad man kan göra för att förbättra för miljön?
Släcka glödlampor, minska vattenanvändningen, sänka temperaturen hemma.

http://mlilja.net/tjejsnack

Inga kommentarer: