06 april 2008

Helt galet

Det är inte klokt, det snöar... Det bara vräker ner utanför mitt fönster, himlen är alldeles grå och molnen hänger tunga. Jag känner mig alldeles deppig. Jag längtar efter våren nu ju..... Usch.... Wille kom upp för en liten stund sedan och kastade en blick ut genom fönstret och bara suckade fram: Men mamma, det är ju snöstorm" och så vände han på sig och gick och la sig igen. Det borde jag också göra egentligen :)) Vi plockade ut lite trädgårdsmöbler igår. Peter oljade dom och fixade till i trädgården, det känns ju bortkastat nu....

Igår var fam K här på middag. Jag gjorde cevapvice som jag grillade i urgröpta paprikor och till det hade vi pottishalvor och två goda röror och smaskig sallad med fårost, spenat, sallad, avocado, persilja, tomat och gurka. Det var mycket gott. Samuel och L fick nuggets istället, min käre son är lite kinkig med vad han stoppar i sin mun, och L är inte så förtjust i kryddad mat så jag bestämde mig för att laga en särskild rätt till dom, vilket uppskattades.

Vi spelade Wii (Wii Sports och OS-spelet) och hade hur kul som helst. T och Peter var helt vilda men de hade kul :) Idag har jag träningsvärk efter fäktningen och boxningen.

Idag ska vi titta på en smyckesutställning vid 12-tiden. Nanny ska ställa ut sina glassmycken och hon har anordnat en utställning på Incontro i 3 dagar. Det ska bli spännande att se vilka smycken hon har valt att visa upp. Hon är jätteduktig, jag fick ett jättefin smycke av henne i julklapp. Det var genomskinligt med en liten turkos knopp i mitten, som en blomma med vita kronblad.

Eferåt utställningen ska Neda komma hit, vi ska måla. Jag tror vi ska måla glas idag, jag fick med mig en hel påse med glasfärger från mamma när vi var där och jag tänkte att vi skulle måla ett par vaser. Jag har aldrig bränt glas i min ugn men jag har ett program för det, så det är bara att trycka på rätt knapp :) Jag vet att man inte ska öppna ugnen förrän den har svalnat helt för annars går glaset sönder, så jag kan tänka mig att det tar säkert minst 12 timmar. Jag målade en vas hos mamma men jag hann aldrig se den i bränt tillstånd, men den blev tydligen fin. Hon kommer hit nästa vecka så jag får se resultatet då. Det är kul att måla på glas, men svårt, alla felsteg syns tydligt

Nu ska jag lägga mig och läsa lite. Håller just nu på med en "Harry Hole"-deckare. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, den känns lite förutsägbar så här långt men den är avkopplande.

Ha en bra dag!

/S

Inga kommentarer: