07 juni 2008

Sveriges nationaldag

Igår hade vi gårdsfest. Vi och två av våra grannar var årets festkommité och anordnande gårdagens fest. Det var helt underbart väder, vem hade anat det när vi planerade den här festen en regning kväll i mars? Vi hade arrangerat lekar för barnen, de hoppade säck, gick med en galge mellan knäna, balanserade potatis på en sked, trädde ett rep genom klädera och massa annat roligt.

Det var mycket, mycket uppskattat och vi fick oss många goda skratt. Efter lekarna tände vi grillarna, alla hade med sig egen mat, vi hade dukat ut ett långbord och dekorerat med flaggor och ballonger. Det var hur mysigt som helst. Vi hade gjort spett av korv och små miniköttbullar och till det hade vi pastasallad. Vi och grannarna i festkommittén hade bakat 5 stora jordgubbstårtor, egentligen kanske det var lite för entusiastiskt med 5 stycken men åtminsone tre gick år, och jag kan tänka mig att det nog har gårr ner lite tårta hos en och annan idag med. Jag var snart nog att inte ta hem någon *s*, men Wille hade nog gärna tagit en bit eller två idag med.

När kvällen kom så var det fullt av knott överallt, hela luften surrade av dom. Vi beslöt för att fortsätta festen i vår trädgård och där satt vi långt in på natten. Det var jättetrevligt men jag mådde väl inte världsbäst i morse när jag vaknade och jag har varit rätt seg hela dagen idag...

Idag har vi varit på utflykt till Kinna och sedan har Peter och Wille varit nere vid sjön och badat. Jag har njutit av vädret, men idag har det nästan varit för varmt. Jag läste i AB att Sverige just idag hade det varmaste vädret i Europa. Så vad ska vi med solsemester till? Det är bara att lägga sig i trädgården :))

Nu ska jag sova...

Natti natti

2 kommentarer:

Peter sa...

Vi hade verkligen jättetrevligt men vi var två om att vara sega idag.

mintid sa...

Ja man behöver inte åka hemifrån för att få värme ( jo idag för nu är det inte varmt här i allafall) men för avkoppling och lite komma i från...då är det gott att ha något att längta till....