11 augusti 2008

Nu är vi gifta

Vi hade en helt fantastisk dag med helt underbart väder. Väderleksprognosen sa att det skulle regna men regnet höll sig borta och bjöd på sol istället.

Vi började dagen med att åka ner till festlokalen för att göra i ordning den. Mamma och Josef var hos oss jättetidigt och det var en hel del att göra innan allt var på plats. Vi slet fram till halv tolv ungefär. Vi bar bord och stolar på plats, hängde upp dekorationer, tavlor och ballonger :))





Efter att vi hade förberett så fortsatte mamma att fixa och dekorera. Min bror var där och dukade och förberedde han med. Jag och Lotta hem till oss, åt lite för att sen åka iväg till frissan medan Peter och barnen var hemma och gjorde sig redo. Där var vi i två timmar och jag fick hår och smink fixat. Vilket underbart hår jag fick :))




Nääs slott var helt fantastiskt att gifta sig på, vilken underbar miljö. Slottet ligger högt beläget och det är grönt och lummigt. Det är helt underbart helt enkelt. Paret före oss tyckte våra killar var så stiliga att de lånade dem till sin fotografering :)) Som ingångsmusik hade vi Savage Garden med "Truly, madly deeply" och som utgångsmusik hade Texas med "So in love with you". Det var så vackert :))











Efter vigseln åkte vi bort till festlokalen där vi först minglade, åt, öppnade presenter och dansade. På menyn stod ankbröst med rösti, kantareller och massor med god tilltugg. Frampå kvällen hade vi kallskuren buffé med lax, kallskuret kött och grönsaker. Tårtan var en vacker skapelse i vitt.


Vi hade en jättetrevlig kväll med mycket dans och många glada skratt. Jag var helt öm i fötterna dagen efter :)) Kvällens klart lysande stjärna var min kompis A-L:s 7-åring som bjöd på en helt underbar dansshow i flera timmar. Han var helt grym :)) Min bror höll ett jättefint tal som gjorde mig alldeles tårögd.

I bröllopspresent fick vi en del pengar, flera presentkort på Cervera, en hel servis för 12 personer (båda mat- och kaffeservis), flera skålar, en vas, dukar, en gratängform och väldigt mycket vackra blommor.





/Kram Mrs N

4 kommentarer:

Mindi sa...

Så roligt att se. :)
VACKRA NI ÄR!!!

NU kom jag på... vad tog du för efternamn???? :)

Kram kram

~Susie~ sa...

Tack! Jag tog Norling :))

mintid sa...

Så roligt att få se korten och vad fina ni var och vad fint ni hade fixat allt :)

Grattis fru Norling!

Kramis

Milla sa...

Hej Fru Norling. En härlig dag verkar det ha varit och många härliga bilder! Du är SÅ fin i den härliga kjolen, helt underbar och påminner lite om en blus jag själv bar vid ett väldigt hemligt ögonblick när jag själv vigdes en kulig tisdagsmorgon kl 8 i februari 2005 ....
Hm, varför låter "Mrs" mycket mer pampigt än "fru".