03 december 2008

Målning

Igår hade vi avslutning på målningen. I sedvanlig ordning köpte vi en present till vår "fröken" (en stor lykta för utomhusbruk) och åt vår avslutningsmacka. En stor smarrig macka med räkor, rostbiff och ostar. Mycket mumsigt. Den här terminen har jag faktiskt fått gjort ganska mycket. En tallrik med fiskar, en svartvit skål, en tulpantallrik, en ljuslykta med små får på, en "afrikansk" vas och en stor lykta. Den sistnämnda blev lite misslyckad i bränning och är det i närmaste bananformad. Ser lite skumt ut måste jag säga...Men vem vet, det kanske fungerar att använda den ändå.

Idag är det avslutning för Samuel på scouterna och William har en träff i skolan där föräldrarna är injudna att vara med på en poängpromenad. Samtidigt. På olika håll. Vi har _en_ bil. Jag ser ett visst koordinationsproblem *s*. Men mamma och J är här nu så förhoppningsvis så löser vi det. Men mamma skulle till Ullared, träffa Jonathan, träffa moster och sedan vara med Wille i skolan till halv sex. Även om hon är effektiv så misstänker jag att tidplanen spricker någonstans... *s*. Själv ser jag även fram emot att ta emot min splirrans nya dator som med lite tur anländer till min bostad ikväll :)) Very nice :))

Inga kommentarer: