06 december 2008

Mätt i magen

Idag har jag och mina favoritkillar varit och ätit julbord. Vi hade bokat in oss på Barken Vikings julbord och där fanns en massa gott för (nästan) alla smaker. Den vegetariska dottern är inte så road av julbord så hon följde inte med oss.

Jag kan inte säga att jag åt ihjäl mig, jag tog det faktiskt ganska lugnt. Jag brukar få ruskigt ont i magen om jag äter för mycket men jag smakade på det mesta som jag gillar i alla fall.

Jag tillhör kategorin som gillar "barnmaten", dvs skinka, köttbullar och korv *s*. Jag är inte lika förtjust i sill och lax och annat krafs... Men jag blev mätt och det smakade gott. Godast var som alltid ris á la maltan. Mums....


Efter maten åkte vi vi handlade en blomma till min mormor som fyller 87 idag!! Jag hjälpte henne att klippa håret och posta ett brev. Hon är helt pigg, men hon klagade lite på att hon hade gått ner i vikt. Hon väger bara 42 kg så hon är en liten tunnis... Inte för att hon någonsin har varit jättestor, hon har vägt 65 kg som mest i sitt liv, men 42 är verkligen inte mycket... Lilla söta mormor :))


Vi fortsatte vidare till IKEA och handlade hem lite julsaker. Vi har inte hunnit få allt på plats ännu så imorgon blir stora julpysseldagen. Jag tror att jag ska klä granen också, jag har massor uppbokat de kommande helgerna och det skulle vara skönt att få det gjort. Jag måste ut och julhandla lite imorgon också men blotta tanken på det just nu får mig att vilja krypa ner under täcket och dra det över huvudet. Det är bara två veckor kvar att jobba innan min julledighet börjar och det ska verkligen bli skönt att vara lite ledig.


Nu ska jag försöka installera Photoshop på mina nya dator. Det är fantastiskt kul att ha en ny dator och mina nya 22 tums skärm känns rätt stor :)) Men vilken tid det tar innan allt är på plats igen, man kan ha roligare. Jag har tänt lite levande ljus och gjort en kopp hett afrikanst the att mysa med u decembermörkret. Det piggar upp lite :))


Ha det så bra!


Kram Susie

Inga kommentarer: