18 juni 2009

Samuel och semester

Godmorgon säger Samuel från sin favoritplats i soffan.

Idag är min första semesterdag på min första semesterperiod. Jag har delat upp den i två perioder i år. Nu är jag ledig i 11 dagar, sen jobbar jag 4 veckor och sen har jag 4 veckors semester.

Idag öser regnet ner. Det känns som om himlen har öppnat sig och det bara regnar och regnar. En alldeles perfekt dag att bara ta det lugn och mysa lite... Det hade kunnat vara så enkelt men det är det inte. Istället ska vi packa allt innan vi åker tidigt imorgon bitti!! Jag ser verkligen fram emot att komma iväg ett par dagar. Först Belgien (Houffalieze) och sen Paris, Amsterdam och sedan tillbaka till Belgien.

Idag står alltså packning och städning på schemat, vi har tvättat allt och det ska vikas och en del ska strykas. Ikväll ska vi hem och fika med våra vänner innan vi åker. Vi brukar fira midsommar tillsammans men i år kommer vi att bila genom först Danmark och sedan kommer vi att övernatta på ett hotellrum i Bremen, det blir en annorlunda midsommarkväll :) Men å andra sidan är jag ingen stor älskare av traditionellt midsommarfirande så det känns rätt ok.

Vi hörs!
Kram Susie

1 kommentar:

Bling - our elf on the shelf sa...

Høres ut som dere går noen kjekke dager i møte. Mange spennende steder dere skal besøke. Her har regnet blitt byttet ut med sol og sommer, ikke en dag for tidlig :)