13 juni 2009

En vecka har gått

Visst är det tråkigt väder? Jag lider verkligen av det här!! Jag jobbar bara tre dagar nästa vecka. Då har jag å andra sidan fullt upp hela tiden så det ska bli skönt med lite ledighet. Det har varit oerhört mycket påjobbet de senaste dagarna. Jag ska besvara en remiss om nya förändringar i konsumenttjänstlagen och konsumenttköplagen och jag måste verkligen gnugga knölarna för att förstå vissa resonemang. Men det ger sig.... Vi har hyrt ett hus i Belgien och vi åker på midsommarafton. Huset ligger ett par timmar från Paris och likadant med Amsterdam så det kommer att bli mycket turistande. Jag fick rådet av en kollega att packa en picknick-korg och ta mig till Monmartre på kvällen och sätta mig på trappan till Sacré-Cœur och njuta av Paris. Jag har varit i Paris tidigare och jag tillhör dom som verkligen älskar den staden. Vi har hyrt huset via Sembo, jag har aldrig testat det förut så det ska bli spännande. Jag är bara ledig i 10 dagar till att börja med. Jag jobbar sen i 4 veckor och går på min "riktiga" semester i slutet av juli. Pojkarna åker till mamma i två veckor när vi är utan barnomsorg, det har varit ett oerhört pusslande att få ihop allt.

Imorse kl 06.01 släppte Facebook funktionen användarnamn, det tog inte många minuter förrän de vanligaste namnen var slut. Själv reggade jag susanne.norling men det hade varit roligt att få susie eller susanne men de var upptagna. Till Peter reggade jag peternorling utan punkt. Peter läser en sommarkurs på universitet som börjar idag och han tycker nog att det är lite hektiskt han med. Han började sitt nya jobb 1 maj och det har gått i full fart. Men han gillar det nya jobbet och jag tycker nog personligen att han passar bättre med att jobba med trafik än på en vård- och omsorgsförvaltning.

William ska in till stan och leka med sin kompis Erik och jag ska stanna hemma och läsa remiss, Samuel stannar hemma med mig. Det verkar inte som om vädret kommer att bli bättre så egentligen har jag bara lust att dra ett täcke över huvudet och stanna i sängen hela dagen.

Nu ska jag koka lite the, ha en bra dag!

Inga kommentarer: