02 juli 2005

Inflyttningsfest


Mamma och J hade inflyttningsfest i det nya huset. Ett 50-tal personer var inbjudna och de hade en stor fest i trädgården. Vi hade verkligen tur med vädret. Det var helt underbart. Vi köpte en Ingrid Bergman-ros i inflyttningspresent och jag tror att den kommer att trivas bra i den nya trädgården. De fick ett antal orkidéer i inflyttningspresent och det var ju alldeles för många för det lilla huset *s* så jag tror att en del av dom måste flytta hem till mig ;o)

De serverade massor med god mat. Det var olika sorters lax, snittar med kaviar, makrill, olika slags kyckling, korvar, kött, sallader i olika varianter och ett lite goda röror. Mamma hade köpt jättegoda frankfurter-korvar i Saluhallen som hon hällde på en vitlöks-grillolja innan vi grillade dom och det blev jättegott. Till efterätt fanns det massor med kakor, tårtor, jordgubbar och grädde. Det var nog ingen som gick hungrig därifrån...

Vi fick se en liten bebis till, min sysslings en månad gamla dotter var också med på festen. Hon var bedårande söt!! Jag är faktiskt ännu mer stärkt i min övertygelse att jag inte vill ha fler barn, det känns faktiskt skönt. De är jättesöta och rara men jag njuter faktiskt av att barnen är lite större och inte behöver passning dygnet runt.

Jag läste förresten färdigt boken om Annika Östberg också. Den är verkligen sorglig. Nu har hon suttit i fängelse i 23 år och utsikterna för att hon ska komma ser verkligen dystra ut. Hon kan inte få komma hem förrän de har tidsbestämt hennes straff och det är max 6 månader kvar på straffet enligt kalifornisk lag. Men eftersom hon begick ett så avskyvärt brott (hennes pojkvän dödade en polisman) så drar det ut på tiden med att tidsbestämma hennes straff och innan det är gjort kan det alltså inte bli aktuellt med avtjäna straffet i Sverige. Dessutom är de rädda för att hon ska bli utsläppt tidigare i Sverige jämfört med vad hon blir i Kalifornien...Annika har bott i USA sedan hon var 9 men hennes enda släktingar bor i Sverige. Det var en bra bok, och jag rekommenderar den verkligen! Nu ska jag nog börja läsa lite skatterätt igen eftersom jag har en tenta i augusti.Suck...Orkar inte det egentligen, men har inte så mycket val.

Vi ses imorgon!

Inga kommentarer: