03 juli 2005

Så var det söndag igen.

Vi tänkte åka till Husknuten idag som enligt deras hemsida skulle öppna kl. 12.00 men när vi kom dit var det stora skyltar överallt som sa att de hade sommarstängt, men enligt hemsidan skulle de inte stänga förrän den 8 juli...suck!! Så vi åkte ut till Kippholmen istället, men där var det så mycket bilar att vi inte kunde parkera någonstans! Så då vände vi...*s* och åkte in till stan igen. Det slutade med att vi åt lunch på McDonalds i Mölndal och där hittade vi dessutom den "förrymda" Plantagen där vi hade tänkt att handla blomma åt mamma igår men som vi aldrig hittade ;) Nu _vet_ vi att den ligger mittemot McD.

Efter lunchen var det dags att åka hem och tvätta, det är rätt svårt att få tvättid i vår tvättsuga så man får passa på när det finns en tid. Känns tråkigt bara när det är så vackert ute. Vi slöade lite framför TV:n och barnen var ute på gården och lekte och hade kul. L kom hit på vår vanliga söndagsmiddag och det var som alltid jättemysigt. Vi satt länge på balkongen och pratade och fikade. Underbar väder.... Efter middagen tittade vi lite på film, Riddick, vi har fortfarande inte sett färdigt den ännu, men den verkar sådär om jag ska vara ärlig. Vin Diesel hamnar nog inte så högt på min lista över bra skådespelare ;o)

Imorgon är det dags att jobba igen, och nu räknar jag ner dagarna till semestern. Jag ska försöka jobba in lite flextid så att jag kan gå vid lunch på fredag.

Dagens middag blev en jättegod gulashsoppa som jag gjorde på köttfärs, potatis, morot, lök, röd paprika och kryddor. Gott och enkelt!

Ha en bra vecka!

1 kommentar:

ikas sa...

hallå!!!

Pratade precis om husknuten idag. Jag skulle vilja åka dit och kika för att få inredningstips :o))

Ha en bra vecka

Ulrika
http://itaget.blogspot.com/