01 juli 2005

Världens goda röra

Det öppnade ett nytt Coop Forum i Sisjön idag. Jag, Peter och killarna åkte dit efter jobbet. Det kändes lite mindre än vanligt men annars var det precis som på vilket Coop Forum som helst förutom att det låg nära oss ;o) Köoerna var hemska men jag antar att det berodde på att personalen var oerfaren. Vi åkte hem, gjorde hemmagjorda hamburgare, underbar klyftpotatis och en jättegod sås till:

1 par skedar ajvar relish
1 par skedar medelhavsinspirerad yoghurt (går lika bra med den tjocka turkiska)
1 tsk socker
1 skvätt olja
1 skvätt citron
salt
peppar
cayennepeppar
1 tsk sambal oelek

Blanda och låt stå och dra en stund. Det är sååå gott. Jag har den både som dressing på hamburgaren och att doppa klyftpotatisen i.

Kvällen avslutades med "Meet the Fockers again" (tror jag den heter), men det är i alla fall andra delen av "Släkten är värst". Den är makalöst rolig och jag tycker att Dustin Hoffman är helt underbar som Ben Stillers pappa.

Inga kommentarer: