11 juli 2005

Ozonlagret är tunt

32 grader ute och 29 grader inne. Det är varmt ute just nu. Att hunden dricker massor med vatten kanske inte är så konstigt!! Jag har alltid älskat värme men i år så känns den mest jobbig och jag är svettig! Att ozon-lagret är supertunt och folk varnas för att sola känns också otäckt! Vi var på Sardinien för ett par år sedan och Peter brände sig verkligen illa i solen, han fick feber och frossa och var dålig i flera dagar. Sedan kunde han inte sola alls den sommaren. Efter det är vi nog mer försiktiga än tidigare, fast varken jag eller Peter är speciellt stora soldyrkare. Idag tänkte jag åka ner till stan och handla solkräm och andra bra-att-ha-grejor inför resan på lördag.

De mindre barnen håller precis på att sätta upp ett tält i vardagsrummet och S är mycket bekymrad över att gångtunneln inte är uppsatt! Det fattas en del tältpinnar så jag hoppas att de får ihop det.

Idag ska jag köpa en fläkt.

/Susie

Inga kommentarer: