22 oktober 2005

Veckan

Det har varit en hektisk vecka den här veckan och det är underbart skönt att det äntligen är lördag. I måndags satt jag och Peter hela dagen och fixade julplaneringen. Det var ett mastodontarbete och man känner ibland att man vänder ut och in på sig själv utan att någon fattar hur mycket jobb det egentligen är..Men vi fick ordning på allt, och det kändes jättebra efteråt!

I tisdags hade jag pluggdag hemma hela dagen, det gick sisådär...Motivationen var väl inte helt på topp och jag tror jag gjorde allt utom att plugga...*s*, men man får väl ha såna dagar också.
Efter att Peter slutat jobbet för dagen åkte vi till mamma och Josef, de hade varit i Polen och köpt stora underbara kuddar åt oss :)) Vår säng ser numera helt ljuvligt inbjudande ut, översållad med kuddar *S*....Fast jag måste erkänna att de flesta åker ur sängen när jag ska sova...

I onsdags var jag hos Karin hela dagen och vi jobbade med vår uppsats, till skillnad från i tisdags gick det jättebra! Vi var effektiva, och vi nu kan konstatera att vi har 48 sidor som är helt klara! Jag funderar på att börja jobba heltid den 1/12 och då ska uppsatsen vara inlämnad och klar. Karin å sin sida ska skriva en uppsats till så det passar henne bra också.

I torsdags var det jobbdag igen. Jag var först på ett möte mellan 9-12. Vi hade en workshop ang. den nya kompetensportalen och vi satt tillsammans och tog fram kriterier vad som krävdes för att bli gruppchef. Det gick rätt ok och vi jobbade på bra fram till lunch. På lunchen var jag och Peter både jätteveliga ang. vad vi skulle äta. Det slutade med McDonalds, en Old El Paso Grande meny, såååå otroligt god, det bästa McDonalds gjort på länge *s*. På kvällen var Neda här på middag, det var jättemysigt, som alltid :) Vi satt och försökte få ordning på hennes Mediaspelare, men det gick inte så bra.

Igår var Peter på konferens utan mig! Det kändes jättekonstigt att inte vara med den är veckan. Själv var jag på jobbet på förmiddagen, jag fick massor gjort och det var skönt. Jag jobbar bara till 12.00 på fredagar, så jag åkte hem, städade lite och ät lite lunch. Barnen kom hem vid 16.30 coh då åkte vi direkt till judon. Det var kul att se barnen träna judo. Alla föräldrar satt i caféet och tittade på barnen genom glasrutan. Man hörde inte så mycket från själva träningslokalen men föräldrarna som satt utanför och tittade och lyssnade stötte ut så små underliga ljud när deras barn gjorde nåt som de tyckte var extra gulligt, eller kanske extra pinsamt...*s*, som att springa åt andra hållet när hela gruppen sprang åt ett annat håll. Det var rätt kul att lyssna på. Mina killar skötte sig i alla fall exemplariskt :) Små blivande judostjärnor...Ja, åtminstone stundtals..När de inte spräng åt andra hållet eller inte gjorde som läraren sa :) Men de var nöjda, och jag var nöjd.

Vid 19.00 tiden kom Lotta hem till oss och vi åt middag tillsammans. Mammas köttbullar och cotelli (fullkornspasta) med ketchup, lite sallad och en god röra som blev över från hamburgermiddagen i torsdags. Det var gott :)) Sedan tittade vi på idol och grämde oss lite över att "fel person åkte ut". Cassandra avskyr Måns, så hon var väldigt upprörd över att Måns fick stanna kvar och inte Ola *s*. Själv villle jag att Jens skulle åka ur. Peter var hemma vid 23.00 tiden och jag hade verkligen längtat jättemycket efter honom, så det var mysigt!!

Nu är det simskoledags, Peter åker dit med killarna och jag ska vara hemma och fixa lite här. Bartek och Nanda kommer hit på middag ikväll och de har lilla bebisen Olivia med sig...

Nu ska jag göra iordning efit-bilderna från igår och lägga ut.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: