13 april 2006

Ny dag

Idag vaknade jag, som alltid, ganska tidigt. Samuel låg bredvid mig och snusade och jag passade på att pussa lite på honom och beundra honom lite. Åhh, vad han är söt!! Jag blev alldeles varm, långt inne i magen...Vad man älskar sina barn... Igår sov William hos oss, och han är lite lättare att sova bredvid än Samuel, för S rör gärna mycket på sig, sparkas och slåss. Men, åhh så mysig han är. Man får njuta av att sova bredvid sina guldklimpar, för det kommer en dag, och den kommer snabbt, när de inte längre är särskilt intresserade av att sova bredvid mamma längre. Min 15-åring är inte särskilt pigg på att sova hos mig, men det händer faktiskt, men inte så ofta de senaste åren...

Idag är det Skärtorsdag och vi har hela påskhelgen uppbokad. Idag ska barnen till mamma och måla ägg. Jag och Peter ska så klart ut och handla, till IKEA idag, vi ska köpa en ny tv-bänk. Vår parkett blev nästan helt klar igår, och tyvärr, jag kan inte hitta den förbaskade USB:n, så det blir inga bilder ännu. Men jag fotar... Tyvärr är det en special-usb på den kameran, lite mindre än den vanliga, så jag kan inte ta någon av de 52:a kablarna vi har heller.

Imorgon ska vi ha tacosmys hemma, på lördag ska vi på påskmiddag till Lotta, på söndag till mamma och släkten och på måndag bjuder Neda på traditionell kroatisk påskmiddag (hos oss). Vi får Gnocchi (uttallas njåkki) och hennes mamma gör det varje år till påsk. Hur gott som helst!

Tapeterna i vardagsrummet/köket är uppe och nästan alla väggarna är målade, den sista parketten i köket ska läggas idag, och jag är jättenöjd med vår parkett. Den är så fin!

Nu är det dags för en morgondusch (ja, vart har mina bad tagit vägen)...

Jag har placerat min blogg i Floda på bloggkartan.se

6 kommentarer:

Petra sa...

Jättefint har du fått på din blogg i alla fall!!
Du skall se att du hittar kabeln till sommaren ;o))
Kram

ikas sa...

ååå, vad här var fint. verkligen e färgklick.

Ville bara önsa dig en glad påsk!

enAnnan sa...

Ja ibland är det mysigt med sängkamrater. :)

Ville bara titta in och säga Glad Påsk. :)

Kramar

Anonym sa...

Hej! Fin blogg! Jag undrar hur du får dit de söta länkikonerna i din blogg?

~Susie~ sa...

Hej Junitjej!
Jag har använt en animerad bild, sedan har jag laddat upp den på min hemsida och länkat till den i template.

netha sa...

Va fint och härliga färger du har på din sida.
Och vad ni är duktiga med huset, skall bli spännande när bilder kommer.
En fortsatt glad påsk.
netha