28 april 2006

Tjejsnack v. 17

Läsvanor:
1. Läser du mycket?


Det finns bara ett sätt att besvara den frågan och det är med stort, rungande JAAA.
Jag har alltid en bok på gång, ofta flera.

2. Nämn tre av dina favoritböcker
Jag älskar "Avalons dimmor" av Marion Zimmer Bradley. En annan favorit är "Garp och hans värld" av John Irving. Den tredje måste jag fundera lite över...

3. Har du någon gång funderat på att skriva själv?
Ja, ofta och vem vet, en vacker dag kanske tiden och fantasin infinner sig vid samma tillfälle...

4. Är du med i någon bokcirkel/bokklubb?
Ja, både i en bokcirkel och boklubb. Jag köper även Bokias medlemsskap varje år.

5. Köper du oftast pocket eller inbundet?
Förr köpte jag allt inbundet, numera har jag insett att platsen inte räcker till, så därför blir det ofta pocket numera. Men visst är det snyggast med inbundna böcker i bokhyllan.

Inga kommentarer: