17 augusti 2006

Det här är sista veckan innan barnen börjar skolan, sista veckan på sommarlovet. Cassandra börjar på onsdag och William och Samuel börjar på måndag. Barnen har haft sovmorgon medan jag och Peter har passat på att åka till jobbet riktigt, riktigt tidigt. Men det känns i kroppen att jag har gått upp mellan 5 och halv sex varje morgon hela veckan. Idag var jag på jobbet strax innan sju.

Vi har fullt upp med rekryteringen, massor med ansökningar har strömmat in och i tisdags tog vi bort annonsen från AMS hemsida. Då hade den legat ute i sen i fredags och vi har fått in närmare 400 ansökningar. Det är en nätt hög att gå igenom :)) Fast de flestar mailar in sina ansökningar numera, ett CV och ett personligt brev. Många skriver jättebra och framhåller sig själva och sina fördelar på ett bra sätt men andra...Tja, man kan ju säga att deras brev lämnar en del övrigt att önska....

Idag ska det tydligen bli varmt och vackert. Skönt att värmen inte är helt borta ännu, jag avskyr verkligen blöta, kalla höstdagar och ännu värre, kalla snöiga dagar...

Till helgen har vi tänkt att gå på bio - Asterix och vikingarna :)

1 kommentar:

netha sa...

Vilka mängder med svar det blir på platsannonserna, suck vilket jobb att gå igenom alla. Fast kanske lite kul ibland med. :-)
Att gå på Asterix står på mina barns önskelista med.
Kramis