25 augusti 2006

Pluto - Charon


Äntligen fredag...Så skönt! Hela veckan har gått fort, rekryteringarna flyter på och vi har haft flera intervjuer. Alla ansökningshandlingarna är genomlästa och den här gången har det varit riktigt, riktigt svårt! Men det är kul att jobba med rekrytering, jag funderar på att se om jag kan hitta någon kurs på distans på universitet som handlar om beteendevetenskap, och personalhantering. Kan vara kul och jag är faktiskt yttepyttelite pluggsugen igen *s*

Igår stod det i tidningen att Pluto ska bli av med sin Planet-status! Va, så kan de väl inte göra! Ta bort vår lilla Pluto!?! Sedan hörde jag på radion att tre nya planeter har fått planet-status; Xena, Ceres och Charon...Fast Charon och Pluto ska tydligen räknas som en planet, en dubbelplanet. Så hur ska de ha det??

När jag gick i skolan lärde jag mig en ramsa för att komma ihåg alla planeter:
Mycket (Merkuris)
Vet (Venus)
Jag (Jorden)
Men (Mars)
Jag (Jupiter)
Skall (Saturnus)
Upptäcka (Uranus)
Nya (Neptunus)
Planeter (Pluto)

Min ramsa blir ju helt fel nu... "Mycket vet jag men ehh "xena" skall ehhh "ceres" upptäcka nya "ehh charon"... ;oo)

1 kommentar:

mintid sa...

Jag har alltid haft svårt för planeterna o denna ramsan har aldrig jag hört innan :) Får anamma den även om den inte stämmer i slutet ...
Trevlig helg!