28 september 2005

Dagar med plugg i ;o)

Så har jag då haft en pluggdag igen... Det känns bra, tisdag och onsdag är mina pluggdagar och jag måste säga att de har varit effektiva. Jag har skrivit mina 5 sidor och jag är riktigt nöjd med mig själv idag. Det är nästan så att jag vill ge mig själv ett par klappar på ryggen och tala om för mig själv hur duktig jag har varit ;o) Det bästa av allt var att jag hann färdigt med det jag skulle göra redan på förmiddagen så jag hade hela eftermiddagen ledig.

Vi var och lunchade på Högsbo Taverna idag (stekt spättafilé med räkor) och sedan åkte vi till Frölunda Torg. Jag köpte ett par nya jeans och ett par svarta lite sammetsaktiga byxor. På eftermiddagen kände jag mig lite risig, min halsont har inte gått över och jag har fått en riktigt elak hosta så jag låg mest i sängen och tittade på Dark Angel.

Till middag idag gjorde jag fläskkotletter med ris och currysås enligt följande recept:

Ingredienser:
4 fläskkotletter,
ca 600 gsmör
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
1 gul lök
1 röd paprika
1 msk curry
1½ dl köttbuljong
2 dl grädde

Anvisningar:

Bryn kotletterna i smör i en stekpanna. Ta upp dem. Salta och peppra. Finhacka lök och paprika. Fräs lök, paprika och curry i smör i stekpanna några minuter. Rör om och häll i buljong och grädde. Låt koka 2-3 min. Lägg i kotletterna och låt dem bli genomvarma. Servera med ris.Går bra att frysa.

Det var jättegott, jag bytte ut den röda paprikan mot gul, ökade mängden sås med lite mjöl + redning och så silade jag såsen innan jag serverade den.

Mumsigt!