17 september 2005

Nu har jag handlat...igen...

Alltså hur mycket kan man shoppa innan man känner sig nöjd?? Vi var på IKEA igår eftermiddag. En fredag eftermiddag är en hit att handla på IKEA. Helt tomt överallt och plats i lekrummet för barnen, perfekt. Vi åkte till det nya IKEA i Bäckebol och innan vi gick in på IKEA gick vi först in på EM-möbler och Mio. Vi hade killarnas kompis R med oss och alla tre barnen busade loss ordentligt bland möblerna. Det var ett mycket lättat föräldrapar som lämnade från sig de små telningarna i lekrummet Småland på IKEA. Jag _älskar_ affärer med lekrum. Fram för fler Coop ch Maxi med lekrum för trötta föräldrar. Fast det är kanske vi föräldrar som ska få dra oss tillbaka i lekrummet medan barnen handlar åt oss *s*. Jag kan riktigt se mig själv sjunka ner i en härlig fåtölj, bläddra i en tidning och sedan bli upphämtad när allt är inhandlat!!

Nåväl, inne på IKEA var vi barnfria och kunde fritt gå och handla. Vi plockade åt oss lite saker på köksavdelningen, bl.a. en vit skål som jag gillade, en ny wok, och ett par stekspadar. På mattavdelningen köpte vi en vit-beige rya-matta. Jag minns att jag hade en sån som barn på 70-talet och jag fullkomligt älskade den, helt fantastisk!!

Vi köpte nya kuddar, bruna och beiga och en ny soffa!! Det blev soffan Tylösand som inhandlades och sedan skulle vi köpa två fåtöljer, "Poäng" med klädsel Kungsvik - sandfärgad, men de var slut så de får vi köpa om en vecka eller två. Soffan levereras om en vecka och jag ser fram emot att få slänga våra svarta sunk-soffor á la 1990. Vi köpte en vit lampa i glas som tyvärr gick i kras när vi tog ut den ur förpackningen och så köpte vi två bruna runda små mattor som vi såg var helfel när vi kom hem. Så idag fick vi göra en ny tripp till IKEA, lämna tillbaka mattorna och byta lampan. Idag passade jag på att köpa nya doftljus och lite annat smått och gott.

Och som svar på min fråga i början, ja jag är nöjd *s*.

....För den här gången ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till den nya soffan. Det är aldrig fel att handla för mycket :) Jag shoppar sällan men när jag väl gör det blir det ordentligt.

Kram Marica