18 december 2005

En heltdsvecka

Den 1/12 började jag jobba heltid igen, jag har pluggat och jobbat 50 % hela hösten och det har gått riktigt bra. Men när uppsatsen började närma sig sitt slut bestämde jag mig för att gå upp på heltid. Jag har bara en tenta kvar och jag ska vara ledig från den 22/12 tills tentan är den 11/1 så jag hinner plugga då.

Första heltidveckan blev Samuel sjuk så då vabbade jag 1 1/2 dag och den här veckan var därför den första veckan jag var där hela veckan. Gissa, om jag har varit trött!?! Att plugga är egentligen mycket, mycket mer ansträngande än att jobba men nu under höstterminen har jag inte haft några föreläsnigar utan skrivit på x-arbetet och då har jag kunnat sitta hemma och göra det mesta. Det har varit rätt skönt, och framförallt fritt att kunna lägga upp sina dagar som man vill.

Veckan har bara rusat iväg, lämna barnen i skolan, iväg tll jobbet, jobba, hämta barnen, laga middag osv osv. I fredags efter jobbet var vi iväg på stan ett par timmar och julhandlade lite. Vi köpte lite småsaker men ingen av oss hade nån energi att gå runt på stan så det blev bara en liten kortis. Vi köpte hem mat, killarna åt pizza och jag och Peter köpte en liten smörgåstårta med färska räkor och färska kräftor inne i en fiskaffär i Saluhallen.Mycket mumsigt... Cassandra åkte till Svenne, hon hade bytt helg förra helgen så nu var det hennes "pappahelg".




Igår morse pluggade jag medan Peter och killarna åkte vi iväg till simskolan. Efter simskolan kom de och hämtade mig och vi åkte iväg för att julhandla lite till. På vägen ut innan vi åkte ringde Samuels kompis A och fråga om han kunde komma till honom och leka och då ville inte William åka med oss längre utan han ringde sin kompis E och gick hem till honom istället. Så vi körde Samuel till A och sedan var vi hastigt och lustigt helt barnlösa ett par timmar.

Vi åkte till Kållered och gick in på först Elgiganten och sedan in på det köpcentret som finns där. Vi blev klara med presenterna till våra mammor och så köpte vi lite saker till Cassandra som är den av barnen som inte är helt klar ännu. Ev. ska vi komplettera lite till Samuel också. Efter det hann vi med en liten sväng på IKEA också, jag är på jakt efter en adventsljusstake som ser ut som en gran, jag köpte en i november och nu vill jag ha en till. Men de var givetvis slutsålda...Men vi passade på att äte lite lunch när vi ändå var på IKEA ;o)


Vi köpte också presenter till Lotta, Matilda och mormor. Mormor får ett årskort till simhallen Valhalla varje år och det blev ett likadant i år. Pensionärspriset för de korten är 780 :- och hon får det som en kombinerad julklapp/födelsedagspresent från oss. Vi har nog köpt ett sådant till henne de senaste 10 åren. När vi började köpa dom kostade de runt 450 kr per år.

Idag ska Peter julhandla till MIG ;o). Samuel ska på kalas och jag och William ska först julhandla lite, och sedan ska vi gå på julmarknad på Liseberg med Neda om hennes förkylning har blivit bättre. Jag pratade med henne igå och då var hon genomförkyld. Eftersom det är söndag ska vi egentligen äta middag med Lotta, men hon skulle jobba ikväll. Eventuellt skulle jobbet hon skulle göra inte ta så lång tid, så hon kanske kommer över i kväll ändå. Vi får se...

Jag vaknade riktigt tidigt idag, det kliade så förbannat i min högra hand. Jag har fått ett litet yttepyttelitet eksem mellan långfingret och ringfingret, och det är otroligt att ett sådan liten sak kan vara så irriterande. I vilket fall som helst så gick jag upp och började sortera halsdukar, mössor, vantar och ytterkläder. Det är märkligt vilken energi jag har på morgonen för att sedan sjunka undan ju längre fram dagen går.

Nu ska jag pyssla lite med grafik och sedan kanske äta lite frukost.

Vi hörs

Inga kommentarer: