29 december 2005

Snöat

Här hos oss, precis som i hela Sverige idag, har snön verkligen vräkt ner. Det har varit en lång grå dag idag, trots all den vita snön. Solen har verkligen lyst med sin frånvaro.

Jag gick upp tidigt imorse för att komma igång med pluggandet och jag måste säga att det faktiskt gick rätt bra med att komma igång. Peter var väl inte lika glad över att bli väckt så tidigt men han knotade inte allt för mycket över att behöva gå upp klockan 8 ;o) Själv hann jag fixa lite i köket och läsa mina mail innan han vaknade.

Det kändes lite ovant att läsa Skatterätt igen men jag har läst det mesta tidigare och det känns, trots att det var ett par månader senast, trots allt rätt bekant. Jag gick igenom reglerna om fåmansföretag och började titta lite på handelsbolagsreglerna innan jag gav upp för dagen. Imorgon ska jag gå igenom övningsfrågorna i de delarna och fortsätta med handelsbolagsreglerna.

Cassandra, William och Samuel gick upp till Plikta och åkte pulka. Där var flera av deras kompisar så Samuel ville inte gå hem alls. Han hade jättekul i pulkabacken. Vi tog det mest lugnt på eftermiddagen, vi tittade på filmen "Isprinsessan". Det var en söt liten bagatell.

Nu på kvällen har Neda varit här på middag hemmagjorda hamburgare, friterad potatis och yoghurt/ajvarröra stod det på menyn. Mycket mumsigt.

Nu ska jag gå och lägga mig i soffan och titta lite tv. Jag känner mig nästan otäckt trött idag. Det kanske beror på mitt ovana pluggande :)

Natti natti sov sött...

1 kommentar:

ikas sa...

Hej !!

Ja, nu fick vi ju äntligen lite snö. Inte för att jag älskar det, men det är både finare och fräschare ute och barnen har kul.

hur gör du yoghurt/ajvarröran?