19 december 2005

Söndagsresumé

Nu är det måndag morgon, det gick rätt lätt ok att komma upp idag, jag är dock övertygad om att Peter inte håller med mig om detta *s* Han var ordentligt trött i morse, och är väl fortfarande. Jag ska strax bada, jag får passa på att njuta nu innan vi flyttar till huset för jag antar att mina morgonbad får bytas ut mot duschar när vi har flyttat till Floda.

Igår var vi och julhandlade igen. Killarna var hos farmor under tiden och proppade i sig perversa mängder med mat. De åt 11 pannkakor var och en massa bullar efter det. Deras farmor fullkomligen njuter av att de gillar pannkakor, och hon steker upp ett ordentligt berg innan de kommer dit.

Vi åkte först till Backaplan, jag gick in på Backa 3 och handlade en hemlig present ;o) och sedan åkte vi till Toys R Us och köpte Magnetix och en Turtles-film till Samuel. Sedan fortsatte vi till Nordstan, vi hälsade på en snabbis hos mamma, julgranskulorna gick åt som smör i solsken. De säljer handmålade julkulor vid ett av stånden i Nordstan. Den här bilden är tagen med Peters mobilkamera förra året:

Vi handlade ett par presenter till och åt lite kunch på Warehouse på stående fot. Vi gick förbi och kikade på NK:s julskyltning. Den är lika fin varje år. Jag gick in på Lagerhaus bokhandel och köpte massor med böcker, deras bokhandel är rolig för de har mycket faktaböcker i udda ämnen. Jättekul ;o)

Vi hämtade upp killarna i tid, men fick oss ändå en liten känga om att vi var sena (jag var 10 min sen förra gången jag skulle hämta killarna) ....suck...

När vi väl kom hem igen la jag mig i soffan en lång stund och tittade på TV. Peter satt vid datorn och för Samuel var det kalasdags igen. William ville helst vara hemma och han tittade på Big tillsammans med mig. Vi passade på att sortera färdigt alla ytterkläder, jag hade påbörjat sorteringen på morgonen men inte hunnit helt klart.

När Samuels kalas var slut hämtade Peter upp honom, handlade middagsmat och hämtade upp Lotta. Hon skulle egentligen inte hälsa på men eftersom datahalls-flytten gått lite snabbare så hann hon med ett besök hos oss ändå. Middagen bestod av Kycklingcryta med ris och sallad.

/Kram

Inga kommentarer: