08 december 2005

Sjukdom och husbesiktning

Igår eftermiddag fick jag gå hem tidigare från jobbet. Samuel hade hög feber och var hemma från skolan. Peter vabbade på förmiddagen och jag tog eftermiddagen. Samuel var låg och hängig när jag kom hem. Han ville inte ens äta korv! En ypperlig måttstock på att han faktiskt är sjuk, för min son älskar korv och kan äta det i stort sett jämt (nåt som han har ärvt efter farmor ;o)

Idag ska jag vara hemma hela dagen med Samuel, jag hoppas att hans feber har gått ner lite. Jag tänkte försöka få pluggat lite idag men vi får väl se hur det går med det.

Igår var Peter och T och besiktigade huset. Det är i bra skick, men det är mycket vi vill göra i det. Nytt kök och badrum på övervåningen står först på "att göra"-listan och sedan vill vi bygga en garderob under trappan och bygga igen de öppna trappstegen i trappan. Jag bläddrar i kökskataloger.... Vad mycket snygga kök det finns, helt otroligt och det känns jättekul att få utforma sitt eget kök precis som man vill ha det!

Inga kommentarer: