10 december 2005

Lördag

Idag var det simskoledags igen och Peter åkte med killarna till smskolan och jag passade på att ta en morgonfika hos Lotta. Hon var i Skottland förra helgen och hade julshoppat och hon hade med sig presenter hem till oss:



Kaffe och thé från Skottland



Smyckena kommer från Accessorize i Skottland och jag gillar verkligen deras smycken.



Efter simskolan och fikan hos Lotta åkte vi till först Cervera för att titta på bord + stolar och sedan till Chili. Jag vill ha ett stort rejält ekbord med tillhörande stolar och på Chili hade de ett som vi gillade hela familjen. Men vi ska avvakta tills vi har mätt upp det nya köket ordentligt med att köpa nya möbler.

Efter rundturen i möbelaffärerna åkte vi ner till Nordstan och passade på att hälsa på Josef och Bartek som sålde julgranskulor och sedan lunchade vi på Pasta Basta. Det var otroligt mycket folk och när vi skulle gå in på BR för att handla till pojkarnas kalas stod det folk i kö genom hela affären! Så vi vände och åkte bort till Olskrokstorget och gick in på Bokia och köpte presenter där istället. William valde en bok som heter "mina klasskompisar" samt Bamses räkne- och skrivbok. Samuel valde en ett magnetset med vilket man kan tillverka egna magneter.

Nu på eftermiddagen har vi mest tagit det lugnt. Jag ska lägga mig och titta lite på film, jag ska se färdigt "The Librarian", Cassandra ska klippa sig och Peter ska plugga.

Inga kommentarer: