27 mars 2006

Flytt

Nu är vi på plats i det nya huset. Det var en jobbig flytt men vi hade massor med underbara vänner som hjälpte oss. Stort tack till er alla!! När allt var över så sjönk jag bara ner på en köksstol och nästan somnade... Thomas, Sara och deras barn stannade kvar och åt pizza tillsammans med oss. Det smakade gott efter en lång dag.

Det var jätteskönt att sova första natten i huset, men det var kallt. Det kändes ovant att tassa upp på natten på en främmande toalett, men det är en underbar känsla att äga sitt eget hus!! Vi har flyttat in på en bygarbetsplats, det är dammigt och rörigt överallt, men det är vårt!! Underbart!!

I söndags röjde vi i huset ett par timmar, sedan gjorde vi ett avbrott och åkte ut till IKEA och köpte korgar till garderoberba och nya hyllor och byråer till killarnas rum. Cassandra packade upp sina nya bärabra dator, gissa vem som var överlycklig :)) Det blev en lång och jobbig söndag, med mycket flängande och farande fram och tillbaka. Mormor var ute en sväng och hälsade på, men vi hann knappt prata för vi skulle iväg så hon stannade kvar i huset tillsammans med mamma medan vi åkte vi iväg...
Vilken bra värd jag är :(

Jag la in en tvätt i min egen tvättmaskin (wow :)) och somnade sedan ifrån den, så gissa vem som inte hittade några kläder alls i måndags morse...Men inte gick jag naken till jobbet, utan jag lyckades rota fram ett par fula gröna joggingbrallor och en gammal t-shirt. Jag undrar var mina kläder är...*s*...

3 kommentarer:

mintid sa...

Egen tvättmaskin är guld värd, att få tvätta när `jag själv vill o kan. Lycka till med nya boendet!

ikas sa...

ANTAR ATT DET MÅSTE VARA UNDERBART MED EGET! äR DET INTE STOR OMSTÄLLNING MOT ATT HA BOTT SÅ MITT I SMETEN SOM INNAN?
dU KAN VÄL LÄGGA IN LITE BILDER.

ULRIKA

Anonym sa...

Hej Susie!
Härligt att Ni äntligen har kommit er på plats, om än allt inte är klart. Men när blir någon klart i ett eget hus? Alltid finns det något som måste göras. Men skoj är det. Ser framemot när du är tillbaka igen :)
Kram Marica