17 mars 2006

Modem

Idag känner mig rätt gnällig över att surfa med modem. Det är verkligen helt olidligt, jag hade glömt vilken fasansfull pina det är. Sidorna tar en evig tid att öppna, en vanlig textsida på Aftonbladet tar evid tid (gissa om jag gnäller över all reklamen på sidorna??) och många sidor kan inte öppnas allt. E-posten tar oerhört lång tid att ladda ner, tur att jag står på NoMail på alla mina listor, för man kan inte något som helst "socialt" internet-liv med bara modem. Jag fick ett mail med ritningnarna på köket, iofs stort det var på nästan 10 mb, men i vanliga fall hade det tagit högst en halv minut, om ens det att ladda ner, nu tog det över en timme...Dessutom är min dator fortfarande på reparation så jag får nöja mig med att låna Peters dator, det är verkligen tur att vi har fler datorer. I vår familj hade det definitivt inte funkat att hela familjen skulle dela på en dator.

Ett litet glädjekorn i min solkiga modem-bägare är förstås att mitt bredband redan är inkopplat i huset. Det enda som fattas där är jag, och jag kommer inte att vara där förrän nästa helg. Men fram till dess ska jag ju ändå inte surfa utan ägna mig uteslutande åt packning.

Vi har faktiskt varit jätteduktiga och packat en massa böcker. Det ser inte att ut bli nåt stort bokbål alls men jag ska ändå rensa duktigt bland mina dyrgripar. Cassandra lider av samma bokslängningsproblem som jag, det måste vara ärftligt :)

Dags att bada och sedan ska jag iväg till jobbet! Äntligen fredag!

1 kommentar:

mintid sa...

Sån tur att du slipper modemet snart. Det är inte kul...jag vet.
Kram