05 maj 2006

Pollen i luften

I helgen ska det bli en "POLLENCHOCK" enligt Aftonbladet. Eftersom björk är det jag är mest allergisk mot näst efter katt så får jag troligtvis en väldigt snuvig och hostig helg, tyvärr.. Fast i år har jag varit lite klokare än tidigare år, jag har nämligen förberett mig och ätit medicin i ett par veckor nu och hittills har jag knappt känt av min allergi. Jag är lite snuvig på morgonen men en snabb dos av nasonex rensar ut. Idag har jag lätt huvudvärk och är ganska trött men inget värre- ÄNNU, vi får väl se hur jag mår efter pollenchocken i helgen ;o)

Cassandra är i Polen och hon har bara kontantkort i mobilen, så jag vet inte alls hur hon har det. Jag har bara lyckats nå henne en gång och då berättade hon att de har kommit fram, resan hade gått bra men de var två timmar försenade. På söndag kommer de hem. De skulle besöka Auschwitz och saltgruvan i Krakow och det ska bli intressant att se alla foton när hon kommer hem.

William & Samuel har nu gått tre veckor i sin nya skola och det har gått jättebra. De två första veckorna var rätt tunga för William medan Samuel skaffade kompisar direkt. W tyckte att det var jobbigt, han var blyg och han längtade jättemycket efter sina gamla kompisar. Men nu har det lossnat, han har börjat leka med barnen och det går bra. Sakta men säkert :)

Nu är det lunchdags...Det ska bli gott. Idag ska jag äta på S.et som idag serverar:

Fredag
Fisk: västerbottenostbakad gösfile läggs upp till rostade palsternackor samt en persilje monterad citronvierge.
Kött: sockerstekt ryggbiff från Arlöv vid sidan av en potatis & mangoldterrin som naperas med en getostdoftande rödvinssky.
Dessert: MORMORS KLADDKAKA MED VISPAD GRÄDDE

Gott va!

Inga kommentarer: