29 maj 2006

Ledigt...

De går så fort, de där stackars ynka lediga dagarna man har på helgen. Swisch..Så är de borta. I fredags var jag hos frissan och klippte håret, jag klippte av mig halva kalufsen och färgade och slingade. Jag blev nöjd trots det extremt dyra priset, 1400 kr för klipp och färg. Men eftersom jag har väldigt tjockt hår, det tog henne 3 timmar att klippa och färga, så får jag väl vara rätt nöjd ändå :o) Jag minns vid ett tillfälle, jag var väl 9 år eller något och jag och mamma var i Paris. Jag gick till frisören för att klippa mig och hon blev alldeles tokig och började dra mig i håret och sprang runt och hämtade sina kollegor för att de skulle känna på mitt hår. Hela tiden ropade hon O'la la. Som 9-åring tyckte jag att det var lätt pinsamt...*s*.

I lördags åkte vi till stan för att handla presenter, gå på bio och umgås lite tillsammans hela familjen. Vi åkte först till Silvan, köpt nyttigheter till huset och fortsatte sedan en sväng till Frej Jonsson och köpte en ny lampa till badrummet på övervåningen. Josef ringde och bad oss köpa en tårta till Mors Dag. Vi köpte biljetter till Ice Age 2 och sprang bort till McDonalds och slängde i oss varsin hamburgare innan filmen började. William och Cassandra skrattade gott under hela filmen medan Samuel var halvt om halvt paralyserad av skräck. Ett tag funderade jag på att gå ut med honom ur salongen. I filmen skall alla djuren ta sig ur dalen för de riskerar att bli översvämmade och dö annars och Samuel som är otroligt rädd för katastrofer (ända sedan Tsunami-katastrofen) har svårt att se sånt. Jag försökte övertyga honom om att det vara på låtsas, och att alla skulle klara sig men han ville först inte tro mig. Sedan frågade han: -Mamma är det så att du har laddat ner filmen på Internet och redan har sett slutet, är det därför du vet att allt kommer att gå bra?? Ja, precis sa jag... Det räckte ju uppenbarligen inte med mammas levnadsvisom utan jag "måste" ju ha sett det också*s*. Då lugnade han sig lite, och tyckte att den var kul men helt avslappnad var han inte.

Efter filmen köpte vi presenter till mamma och svärmor och sedan åkte vi hem. Vi åt en god middag och satt mest och slöade framför tv:n. Jag håller på att titta på Supernatural just nu och Peter ligger ett par avsnitt före mig. Jag har bara sett 3 avsnitt än så länge och han har kommit till 5 så jag är snart ikapp. Jag somnade ju givetvis i tv-soffan och jag var rejält trött när det var dags att gå upp och lägga sig.

I söndags morse vaknade jag ganska tidigt, men var utsövd ändå. Eftersom vi inte har något Internet så kunde jag vare sig blogga eller kolla mailen och det är ju lite tråkigt. Vi gjorde oss iordning och körde William till stan. Han var bjuden på kalas hos R. De skulle gå en heldag på Liseberg. Samuel skulle hämta upp sin kompis, M, som skulle vara ute hos oss hela dagen. Eftersom alla barnen bor på samma gata funkade det smidigt med hämtning och lämning. Väl hemma igen hade vi storstädning och jag bakade en fantastiskt god ananaspaj! Vi åkte till mamma och firade henne med paj och tårta och hade det jättetrevligt! Vid 18-tiden körde jag hem Samuels kompis, hämtade William och lämnade min mormor. Alla tre skulle hämtas/lämnas på samma gata ;) Regnet östa ned i Lerum men vi hade uppehåll både i Floda och Göteborg, lustigt, ett regnmoln mitt i bara...

Peters släkt kom över och fikade en sväng på kvällskanten. Peters mamma hade med sig en gud rulltårta. Hela dagen var full av onyttigheter, det var rätt gott att äta en ordentligt middag på kvällen som inte bestod av söta saker....

När klockan ringde kl 5 imorse så trodde jag inte att det var sant..Låt mig sova ;o)

1 kommentar:

ikas sa...

Fullt upp ser jag :o))
Blir det mycket körande nu? Umgås killarna myckt med sina "Gamla" kompisar?