05 juni 2006

Tjejsnack v. 22

I köket
1. Vem är det som lagar maten hemma hos dig?
Oftast lagar vi maten ihop. Peter skalar och hackar och jag kryddar och rör. En jättebra uppdelning som funkar för oss båda.

2. Har du någon särskild strategi för att bestämma vardagsmat?
Nja, jag styrs rätt mycket av vad jag är sugen på. Jag har oerhört svårt att äta mat som jag inte känner för bara för att bli, skulle önska att jag inte var så petig med mat.

3. Vad åt du till middag igår?
Igår var vi bjudna på middag hos Lotta. Hon bjöd på grillad limekyckling, pastasallad, sallad och 4 goa röror (fårost-yoghurt-vitlök-, lime-, ört- och ajvar-yoghurt-röra) samt grovt bröd. Jättegott!!

4. Ditt bästa tips på snabb/enkel/god/billig vardagsmat?
Grillad kyckling som man plockar av köttet på, rör ihop med creme fraiche och grönsaker och kokar färsk pasta till *mums*.

5. Favoriträtt?
Jag är så grymt sugen på lamm just nu, så jag får väl säga grillad lammkotlett. Annars gillar jag plockmat och olika röror.

Inga kommentarer: