27 juni 2006

Nu är vi utan vatten igen.

Idag är andra dagen på semestern. Det är grått ute, det är rått och kyligt och jag fryser. Idag har vi dessutom inget vatten. A monterade ner vår gamla varmvattenberedare och skall sätta in den nya så snart alla rör och kopplingar är dragna. Det betyder att vi är utan vatten i 2-3 dagar :( Vi har fyllt alla tänkbara behållare med vatten och garderat oss med nyckeln hem till mamma om det skulle knipa riktigt illa. Vi har förresten redan varit där två gånger idag för att låna det "lilla rummet". Det nya golvet under varmvattenberedaren ska visst ligga och torka ett par timmar innan man kan sätta allt annat på plats. Åh, vad jag önskar jag kunde vifta med fingrarna så att bara föll på plats.

På tal om att vifta med fingrarna så lyssnar hela familjen på Harry Potter och de vises sten på ljudbok i bilen. Det har gått så långt att vi funderar på att åka bil bara för att lyssna lite till *s*. Det är jättekul! Vi brukar lyssna på böcker när vi pendlar till och från stan, men Harry Potter är speciell. Peter, jag och Cassandra har läst böckerna och vi har läst den första för killarna med men det var ett tag sedan. Filmen har förstås gått varm, men det är nåt visst med boken. Den är mer, ja vad ska jag säga, njutbar, på bok :)

Idag beställde vi biljetter till Danmark. På torsdag ska vi åka till Fårup Sommarland. Vi brukar åka dit varje år, barnen älskar det, och vi med. Förra året snålade vi ur och åkte till Skara Sommarland istället men det var jättesunkigt och dyrt så gissa om vi var besvikna. Nej, i år blir det "The Real Deal" istället :)) Kul ska det bli i alla fall.

Nu är det strax fotboll, Brasilien mäter Ghana och eftersom jag är stor Brasilien-fantast så är mitt favoritlag i matchen givet. Peter å andra sidan har ju tumme med Ghanas utrikesminister (det var han som fixade så att han fick vara med på Svenska Fotbollsförbundets genomgång av alla arenor inför VM) så håller han nog på Ghana i dagens match.

Ha en trevligt dag

2 kommentarer:

mintid sa...

Det var ju ett tips...jag är anti åkställen som är sunkiga...Fårup sommarland. Får kolla in var det ligger i Danmark. Vi har lovat att åka någonstans med våra små med iår.
KRamis

Anonym sa...

Harry Potter är otroligt spännande för hela familjen! Måste nog skaffa fler talböcker tror jag. Hoppas att ni får en härlig semester.