23 juni 2006

Midsommar

Den svenskaste av alla helger...På en av mina mailinglistor skrev en tjej att hon önskade att de hade samma midsommarfirande i Norge som vi har i Sverige. I Norge har de S:t Hans som inte alls är lika stort. Ofta hör man svenskar säga att de önskar att vi kunde fira vår nationaldag såsom norrmännen. Det är kanske så att vi ska vara nöjda med att vi är suveränt bra på att fira midsommar och att norrmännen är suveränt bra på att fira sina nationaldag?? Helt enkelt är det väl så egentligen att Sverige borde förlagt nationaldagen till midsommar så hade vi slagit två flugor i en smäll *s*.

Idag ska vi hem till familjen K i Ingared och fira midsommar. Regnet öser ner så det lär inte bli så mycket firande utomhus. Vi ska äta gott och umgås och spela spel. Det blir nog kul :) Deras bebis E är fyra veckor nu, tänk vad tiden går fort...Det känns som han föddes häromdagen! Jag har köpt massor med jordgubbar, känner mig lite blåst för de tog 30 kr på ICA Maxi för dom och när jag kom hem till Floda såg jag att de tog 20 kr asken här för dom. Svenska gubbar båda två... Fast jag är inte så petig, mina jordgubbar får gärna prata andra språk också *s*.

Ha en härlig midsommar!

Inga kommentarer: