13 juni 2006

Ett par dagar

Vilket underbart väder vi har haft de senaste dagarna. Jag njuter!

I fredags var jag på en intervju på jobbet ang. något som heter "Morgondagens ledare". Två av cheferna intervjuade migoch vi får väl se om jag går vidare som deltagare. Det hade varit kul. I övrigt var det en lugn och skön dag och jag somnade som en stock när jag kom hem på kvällen. Jag kan inte begripa varför jag är så konstant trött på fredagkvällar?? Det kanske är åldern *s*...

I lördags var det fotbollsdagen med stort D. Familjen K var hembjudna till oss och vi hade en jättetrevlig dag tillsammans. Vi grillade och tittade på fotboll. De hade sin lille bebis med oss sig, och han är så mysig att snusa på!! Jag ska inte ha fler barn. Jag ska inte ha fler barn. Jag ska inte ha fler barn. SÅ nu vet ni det. Men de är ju så söta...Suck... Men jag ska inte ha fler barn.

I söndags var Peter iväg på konferens i Lundsbrunn. Jag körde in till stan och hämtade upp Willes kompis E som tillbringade hela dagen hos oss. Jag städade hela förmiddagen och på eftermiddagen roade jag mig med att ligga på altanen och sola samt titta på film. Jag såg en rysk film som heter "Bröder" som var riktigt bra. Den var mycket råare och kallare än vad vi är vana vid från amerikansk film-industri, men den var varm och mänsklig, jag gillade den.

Barnen var ute och lekte och njöt av vädret. Det var kul att se hur W & E lekte ihop, de har verkligen saknat varandra. När jag ser killarna ihop så känns det som en liten tagg i hjärtat att vi flyttade men i det stora hela är jag övertygad om att de barnen har det mycket bättre såsom vi bor nu även om jag faktiskt tycker att det är hårdare klimat bland barnen här än när vi bodde i stan. Mina barn har lärt sig fler fula ord på de två månaderna här än vad de gjorde totalt under hela sin tidigare skoltid. Dessutom är barnen tuffare och hårdare mot varandra. Man tycker ju att det borde vara tvärtom, att stadsbarn ska vara tuffare, men det stämmer inte alls med det vi har upplevt. Men i det stora hela har barnen kommit in bra bland kompisarna och jag älskar att se hur de kan vara ute på helt annats sätt. Jag har solbrända, lekande barn och det är underbart!

Jag bakade min arbetskamrats Jörgens goda ananaskaka, det finns inget som slår den! Jag har receptet hemma, men lovar att lägga ut det så snart jag kan!

På kvällen packade jag in alla barnen i bilen och körde till Lundsbrunn och hämtade upp Peter. Det tog nästan 2 1/2 timme totalt och alla var rätt trötta när vi väl kom hem.

Igår var jag på konferens i krishantering. Det var en lång dag med långa inlägg och mycket diskussion. Jag hade så grymt ont i min axel och på kvällen kände jag mig helt handikappad, jag kunde inte göra något alls. Pojkarna var jätteduktiga och hjälpte mig att bädda rent och laga mat (Peter var iväg på nämndmöte), så jag bestämde mig för att åka till akuten idag. Så imorse åkte jag till jobbet, jobbade en stund och tog sedan en elektronisk kölapp på Axessakuten, strax efteråt fick jag ett sms om att det var dags att åka in, så det gjorde jag. Jag fick väl vänta 20-30 min innan jag fick träffa en läkare. Han konstaterade att jag har en inflammation och skrev ut ett recept och tyckte att jag skulle hem och vila. Men jag åkte till jobbet, jag har lite jag måste få undan och ska jag vara hemma i ett par dagar så är det lika bra att få det gjort.

Vårt Internet funkar fortfarande inte. Tummen ner för Bredbandsbolaget!! Vi har pratat med 25 olika personer (det är helt otroligt) och ingen kan säga vad som är fel! De har skickat ut tekniker som bara konstaterar att allt ser bra ut och inte gör någon åtgärd alls!! Men igår fick Peter tag på en kille som verkade engagera sig i vårt ärende så vi får väl se om det händer något!

Nu ska jag äta en bit mat och sedan ska jag åka hem!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst har vi haft fint väder även om det faktiskt regnat ieftermiddag. Det var behövligt och det var faktiskt riktigt skönt ute även om man fick sätta på sig långbyxor och tröja. Men det är väl tempskillnaden man reagerar på. :)

Hoppas att inflammationen går över fort. Vet hur det är då jag får så lite då och då. Vila armen, ta det lugnt och njut istället av att ha mindre att göra. :)

Kram Kram

Anonym sa...

Välkommen till Bredbandsbolaget! Har man tur fungerar det ibland....ibland hittar de inte ens att man har ett adslmodem inkopplat trots att det står o blinkar vid sidan om mig....Är ganska irriterad på dem!!

Var rädd om armen, vila var det....

Kram