25 oktober 2006

Sjuk son

Nu har magsjukan slagit ner en gång till i vår familj. Den här gången var det Williams tur att drabbas. Strax efter att vi kom till jobbet idag ringde Jennian, Williams fröken, och berättade att William hade kräkts upp hela frukosten. Han var hängig och låg nu och vilade i soffan på fritids. Efter en liten snabb överläggning med Peter bestämde vi att jag skulle ta dagens vab, så jag kastade mig in i bilen och och tankade (man vill ju komma _hela_ vägen hem *s*) och åkte iväg för att hämta Wille. När jag kom fram till skolan var det en liten hängig kille som mötte mig i tamburen och sa - Mamma, jag har kräkts gurka..." Hmm, precis vad man längtar efter att få höra. Skönt att få en bekräftelse på att han i alla fall äter grönsaker när jag inte är med! Vi åkte hem, jag bäddade ner äldste sonen i soffan i vardagsrummet och började greja lite hemma. Tvätt och disk och plock är saker som faktiskt är rätt skönt att få undan på dagtid, när man har lite energi. Wille känner sig lite piggare nu, och jag ska strax sticka iväg till skolan och hämta upp Samuel så fort han slutar.

Idag har jag bokat resan t/r Trelleborg-Sassnitz! Snart är vi på vår lilla minisemester!

3 kommentarer:

ikas sa...

Usch, inte kul med magsjuka :o((
Hoppas ni andra klarar er.
Är det till mamma semestern bär?

Anonym sa...

Ischingen då! Hoppas sonen mår bättre och att ni andra klarat er!

När åker ni på semester då? Under höstlovet kanske?

Kram!

Camillas blogg sa...

Hoppas att William kryar på sig snart, och att ni andra klarar er från magsjuka!

När ska ni iväg på er lilla minisemester då?

Kram Camilla