05 augusti 2007

Härlig kurs!

Nu är jag hemma igen efter en fantastiskt roligt kurs i porslinsmålning. Jag har träffat helt underbara människor och lärt mig massor!! Vi har tillbringat kursen på Löftadalens folkhögskola som ligger i Åsa, Halland. Vädret har varit fantastiskt och jag har njutit för fullt. Vi har suttit och målat från halvnio på morgonen till sent på kvällen. Kika in på SPF:s hemsida för att kika på alster från tidigare sommarkurser! Jag hoppas årets saker kommer upp snart för alla har varit så duktiga.

Som tema hade vi "I blomsterkungens spår" och givetvis blev det en massa blommar målat. Vi lyssnade på en intressant föreläsning om Carl von Linné.

Jag har målat en kopp med fat. På den har jag målat penselmålat pelargoner i olika stadier. På en liten ljusstake har jag gjort en riktig närstudie av det innersta på en blomma. Den stöpplade jag första med en mjuk svamp och sedan skrapade jag ur blomman med ett vasst stift och sedan penntecknade jag ståndarna på blomman. Det blev jätteläckert! Sedan har jag målat en vas, den har jag penntecknat, randat och målat med bredpensel. Sist men inte minst har jag gjort en blomsterkrans på en tallrik! Som ni förstår har jag haft hur roligt som helst!

Jag och mamma delade rum och jag måste säga att det gick jättebra. Det var två utmattade personer som somnade på kvällarna efter långa dagar! Nu ska jag lägga mig i soffan och kika på tv en stund och bara ta igen mig efter allt målande, ostätande och vinddrickande :))

Inga kommentarer: