06 augusti 2007

Tjejsnack v. 32

Veckans tema kommer från Malin

Gröna fingrar
Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?
Jag har tveklöst flest orkidéer och därefter pelargoner. Orkidéerna inomhus och pellisarna utomhus.

Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?
Jag har en trädgård där jag har massor med gröna växter. I våras sådde jag frön men det tog lång tid innan de kom upp. Det var första gången jag sådde själv. Jag tyckte att det var jättekul, men det tog alldeles får lång tid innan det hände något. Mitt tålamod tröt en hel del :)) Nästa år kommer jag att köpa betydligt fler sticklingar tidigt på våren istället.

Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
Lättast orkidéer och svårast vet jag nog inte. Jag har inga problem med att hålla mina växter levande. Det skulle nog vara prästkragarna kanske.... De har en tendens att inte vilja ta sig hos mig.

När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
Jag gillar ganska strama växter inomhus. De ska inte vara för stora och yviga, det gillar jag inte. Dessutom ska de passa in :)

Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
Jag har nog fått gröna fingrar på senare år. Jag gillar att sköta om min blommor.

http://mlilja.net/tjejsnack

Inga kommentarer: