17 augusti 2007

Sista semesterdagen

Idag är sista semesterdagen innan det är dags att gå tillbaka till jobbet på måndag. Det känns rätt ok, jag känner mig utvilad men visst hade det inte varit fel med ett par veckor till *s*. Men barnen längtar till skolan och fritids och att få träffa alla kompisar igen! Speciellt Samuel är väldigt längtig efter sina vänner. I vårt område verkar alla barnen flytta ut på sommaren . Det är helt tomt, knappt ett barn i sikte. Det var likdant förra året. Nu börjar alla barnen komma tillbaka igen men det har varit helt tomt. Jag undrar vart de tar vägen *s*. Killarnas bästa vänner har varit hemma, men de bor bara här varannan vecka så det har varit tomt mellan varven, men de har alltid varandra. Härommorgonen la Samuel armarna om William och sa:
"Tack för att du är min bror" och så pussade han honom på kinden. William blev alldeles rörd och kramade tillbaka och sa" Tack för att du är min lillebror". Det värmer i mammahjärtat...

Idag är det IKEA-dag. Cassandra ska få nya möbler, ny bokhylla, byrå, sängbord, stol, lampa. När mamma flyttade fick hon en av deras sängar, jättefin och i bra kvalitet. Vi ska bara köpa en ny bäddmadrass till den. Hennes gamla flickrumsmöbler ska jag fotografera och lägga ut på Blocket. De är jättefina men hon vill inte ha rosa möbler längre.... Undrar varför?! *s*

Inga kommentarer: