07 januari 2006

Köksvåndor

Vi hade bestämt oss för ett kök i ek. Enkelt, stilrent och utan en massa lullull. Igår åkte vi hem till mamma för att rita lite på hur köket ska se ut, Peter var beväpnad med IKEA:s köksverktyg och jag att med en stor hög med tidningar att bläddra i. Efter mycket bläddrande och klickande och flyttande har vi nog enats om ett lite mörkare kök än vad vi började med, det lutar just nu åt mahogny eller afrikansk ek. Färgerna som gäller är choklad, vit-, ljus- och mörk choklad och vitt :)

Vi har bestämt oss för att bygga in diskbänken ungefär så här:



Jag har hittta en köksmöbel som jag gillar (nu när vi ska överge det fina ekbordet jag ville köpa *s*...)

Köket är på 25 kvm och vi har tänkt att få plats med en ö där spisen ska ligga. Det är verkligen jättekul att sitta och bläddra, rita och fundera på hur köket ska se ut. Det ska bli roligt at få ett kök som vi har planerat helt själva.

3 kommentarer:

Milla sa...

Men Susie, var ÄR diskbänken på bilden? Den måste vara så inbygd så jag ser den inte?? "Epoc" som bland annat Rusta marknadsför har konstigt nog fina kök (och ett köksverktyg med som nästan känns bättre än Ikeas) jag gillar deras i ek. Hos oss, där köksplanerna av olika skäl är vilande just nu, lutar det åt ljusare ek, vitlaserad. Fast helst vill jag ha gräddvit pärlspont med mörka bänkskivor... Men där är äktenskapet inte överens. Men visst är det kul att spana in allt!!!

~Susie~ sa...

Det är verkligen jättekul! På den här bilden här ovan finns ingen diskbänk bara en spis, men jag vill ha det ungefär så fast vid diskbänken istället *s*. Hänger du med?

Tack för tipset om köksverktyget!

Kram :)

Petra sa...

Kul med nytt. Vi gjorde ju nytt kök och tyckte jag tittade runt massor men nu med facit i hand ångrar jag att jag inte kollade ännu mer. Man kan få bra tips i dyrare köksaffärer på smarta lösningar om man har med sig sina mått som man kan använda på billigare ställen sedan om man vill. Det är hur som helst urkul.
Lycka till!
Kram