29 januari 2006

Packa

Idag började dagen med att jag vaknade på tok för tidigt. Strax efter sex vaknade jag, tvingade mig själv att försöka somna om (ett försök dömt att misslyckas*), låg och vred och vände på mig till strax efter 7 och sedan försökte jag skaka liv i min mycket motvillige, sömndruckne man...
"Ska vi titta på 24, väste jag fram".
"Njae...hmmm...jag vill sova", svarade han. "Kan du inte läsa lite istället?".
Nej, läsa hade jag inte alls någon lust med. Av någon oförklarlig anledning, kan jag, som alltid läst mängder med böcker, inte alls förmå mig till att plocka upp en bok och läsa. Kan det vara sviterna efter 6 års tunga studier som sätter in?? Efter en liten stund blev det i alla fall fart på Peter och vi tittade på 2 avsnitt innan det var dags att gå upp och äta frukost.

Efter frukosten så började vi titta på en ny serie som heter "My name is Earl" och jag skrattade så jag kiknade. Till och med Cassandra tyckte avsnitten var roliga och det brukar inte höra till vanligheterna. Jag har en mycket kräsen dotter :) Utan reklamavbrott gick det tämligen snabbt att se tre avsnitt på raken...

Samuel hade blivit lovad ett nytt GBA så vi åkte iväg till SIBA för att köpa ett samt en ny DivX-DVD. På SIBA i Järnbrott var spelet slutsålt så vi åkte vidare till Kållered, där de la undan ett åt oss. Sedan hade vi världens lyckligaste lillkille hemma :))

Efter en sen lunch (gårdagens rester som bestod av hemmagjorda hamburgare och klyftpotatis) började vi rensa i sovrummet. Jag slängde alla mina gamla anteckningar från komvux och universitet! Jag insåg att vi aldrig kan göra oss av med vårt skrivbord!! Det rymmer enorma mängder. Vi hittade mycket gamla minnessaker, men helt ärligt var det mest en massa skräp! Vi slängde 20-25 plastkassar! Helt otroligt vad mycket skit man drar på sig! Att det ska behövas en flytt för att man ska ta sig i kragen och rensa? I hörnet av skrivbordet har jag haft en massa väskor och tavelramar och annat jox inknökat. Det tog 5 minuter att rensa!! Jag borde skämmas!! Nåväl, jag blev nöjd med resultatet till sist i alla fall. Nu har vi 8 kartonger packade :))

Nu ska jag fixa lite middag. Jag tänkte göra två rätter idag, kycklinggryta med pasta och cevapcice med ajvarsås. Den ena till middag idag och den andra till middag imorgon. Mamma och Josef kommer hem från Danmark och Polen inatt, de har bl.a. varit hos Josefs mamma i Köpenhamn och hälsat på. Mamma har med sig lite kakel- och klinkersprover åt oss så vi ska åka ut till henne imorgon efter jobbet och kika lite på dom. På torsdag ska de åka vidare till Afrika (Senegal) så det gäller att passa på att träffas, innan de reser igen. De brukar alltid åka på en långsemester varje vinter, förra året skulle de till Thailand men de kom aldrig iväg dit pga av Tsunamin, utan de åkte till Azorerna istället. Själv sitter jag och bläddrar på olika ressajter. Malta lockar mycket, men vi funderar även på Tjeckien.

1 kommentar:

Peter sa...

Du har blivit utmanad. I vad kan du läsa på min blogg.